Kjerstin Dellerts skötebarn sedan 1976 – rokokoteatern Confidencen – passar på att inför säsongens biljettsläpp presentera sig i ny grafisk dräkt. Man skalar bort namnet ’Ulriksdals Slottsteater’ och koncentrerar sig med neutralt typsnitt till ’Confidencen’ med kungakrona över och ursprungsårtal under.
– Vi vill att vår grafiska profil ska spegla vår teater och verksamhet. Den nya profilen är modern och elegant samtidigt som den utgår från Confidencens historia – en slottsteater med kungliga anor. Vi vill att Sveriges äldsta rokokoteater ska sticka ut och ständigt vara aktuell för en trogen och en ny publik, säger Fredrik Forslund ›, VD för Stiftelsen Ulriksdals slottsteater.
Den grafiska profilen har tagits fram av reklam- och pr-byrån Kelly & Pling.
Se nya profilen på Confidencens nya webbplats ›
Ett table à confidence (som finns på teatern och har givit den namnet) är ett bord som kan sänkas ner genom golvet till källaren där serveringspersonalen kan förbereda för en ny dukning. Ett sätt för gästerna att kunna tala förtroligt med varandra utan att bli störda av någon.