Det finns inte så mycket att arbeta med just nu på området ’publikutveckling’, men konserthuset Malmö Live vill vara proaktivt inför vad som förhoppningsvis kommer …

Därför satsar men redan nu mycket medvetet på publikutveckling genom att anställa en publikutvecklingschef – Line Breuning.

Line Breuning blir chef för publikutvecklingsavdelningen som nu samlar marknadsföring, sälj och publik kommunikation.

Hon kommer närmast från Tivoli i Köpenhamn, med ansvar för bl a motsvarande uppdrag som projektledare inom försäljning och marknadsföring samt som PR- och marknadschef för SommerKlassisk. Dessförinnan har hon arbetat som digital & branding manager vid DR Koncerthuset samt under flera år varit projektledare för marknadsföring och PR vid Danmarks Radios Symfoniorkester.

Fler ska få upptäcka musikens glädje

Hennes uppdrag blir att ”stärka engagemanget och relationerna mellan konserthuset och musikälskande publik i hela regionen” och få ”ännu fler att upptäcka den glädje som upplevelser genom musik ger.”

Publikutveckling är ett högprioriterat område i Malmö Lives framväxande övergripande strategi, säger man i huset. Huvudinriktningen i denna strategi är att skapa ett levande engagemang för musik, att allt fler ges möjlighet att ha en aktiv relation till musik och uppleva gemenskap genom musik – vilket kan bli viktigare än någonsin tidigare efter en lång period där många blivit svältfödda på både kulturupplevelser och mänskliga kontakter.

Kvinnor i ledningen

I och med Line Breunings tillträde på den nya tjänsten består ledningen av en rad kvinnor: Maria Freij, VD, Karin Karlsson, programchef, Anna-Maria Havskogen, chef företagskommunikation (inkl bl a public affairs, CSR, sponsring, partnerskap), Lena Jonasson Mejstad, interim ekonomichef, Maria Månsson, teknikchef.


LÄMNA ETT SVAR

Vänligen ange din kommentar!
Vänligen ange ditt namn här

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.